Zvia Art corner

Zvia Art corner
פינת ליטוף יצירות /Zvia Art corner

יום רביעי, 14 באוקטובר 2015

פירנצה - יום מספר 5 (חלק ב')


למי ששאל להיכן נעלמתי, עבדתי חמישה ימים רצוף חמישי - שלישי (מלבד שבת כמובן) 

היום סוף סוף יש לי יום חופשי  (בתקווה שזה לא ישתנה במהלך היום) 
ואני יודעת שהמצב בארץ על הפנים.. 
אז תסלחו לי אבל כתיבת הרשומה הזאת זה סוג של אסקפיזם 

בכל מקרה ברשומה הזאת אני ממשיכה את היום החמישי של הטיול 
 אנחנו עדיין ביום שני 14.9.2015
וברגע סיום הרשומה הקודמת בדיוק הגענו לפירנצה בסביבות שעות הצהריים


אז  שנמשיך ?! 



אז קודם כל הדואומו - הקתדרלה של פירנצה 
שנקראת  סנטה מריה דל פיורה 
פירוש השם  "מרים הקדושה של הפרחים" 

זאת אחת הקתדרלות הגדולות בעולם כולו 
היא נמצאת בפיאצה דל דואומו שבפירנצה 

היא נבנתה במשך 200 שנה מהמאה ה-13 
כמובן שהמהנדסים התחלפו עם השנים (מן הסתם) 
בניית הקתדרלה מומנה בעיקר ע"י משפחת המדיצ'י העשירה והמפורסמת 

 הקתדרלה  מורכבת מכמה מבנים -
 -מגדל פעמונים שנבנה ע"י ג'וטו דה בונדורה
-הבפטיסטריום של פירנצה  הוא בית הטבילה עם אותן דלתות  ברונזה מוזהבות
שמיכאלאנג'לו כינה  "שערי גן עדן" ,  אותן בנה לורנצו גיברטי  במאה ה-15 
-הכיפה הענקית שנבנתה ללא פיגומים  ע"י פיליפו ברונלסקי במאה ה-15 
וכמובן -חזית הכנסייה המדהימה שהושלמה למעשה רק במאה ה-19 
בסגנון ה"תחייה הגוטית "

 במקור הקתדרלה נבנתה על גבי או בהמשך של קתדרלת סנטה רפרטה 
 עקב התחלת ההתפוררות שלה אחרי 900 שנה 


 עכשיו.. חשוב לי מאוד להדגיש  
 אני יודעת שאני שמה תמונות שנראות כאילו הן חוזרות על עצמן ..
אבל זה רק להגברת ההתרשמות מהמבנים המדהימים של הקתדרלה האדירה הזאת 
אז אני מתנצלת מראש על כך.

אנחנו לא נכנסנו לקתדרלה ולא עלינו לתצפית שנמצאת בכיפה (מקווה בפעם הבאה) 

זה הזמן גם  להדגיש למי שלא יודע כמובן 
שאת כל התמונות (בכל הרשומות שלי אגב ) ניתן להגדיל ע"י לחיצה  
ואני ממליצה  :-) 


















































עכשיו אני פשוט אתן לכם להסתובב ברחובות של פירנצה
אם יהיה משהו חשוב שאני יודעת  יהיה כתוב  מעל התמונה כמו תמיד









אלה מבנים ופסלים  בפיאצה דל דואמו 










זאת כנסייה צדדית שנכנסנו אליה לרגע



כאן רק צילמתי את השלט(דגל) למוזיאון דאנטה
מוזיאון המוקדש לחייו של המשורר דאנטה אליגיירי גם אליו לא נכנסנו 


















אנחנו בדרך לכיכר הסיניוריה בו היינו בערב הקודם 
המבנה הזה הוא  פאלאצו וקיו  - הארמון הישן 
שמו הקודם של הארמון היה ארמון הסיניוריה 
 והוא מוזיאון ובית העירייה של פירנצה (לא נכנסנו) 











פסל קוזימו הראשון על גבי סוס,  שנבנה ע"י ג'אמבולוניה 
 הוא נמצא בחזית המבנה "בית המשפט למסחר" 














מזרקת  נפטון שהוקמה באמצע המאה ה- 16 
(המבנה שברקע  הוא פאלאצו וקיו) 










ארמון חברת הביטוח ג'נרלי
שנבנה במאה ה-19
 הוא נבנה כך בכוונה כדי לא לקלקל את אופי הרחוב 




לוג'ה דה לאנצי 
 שנקרא גם לוג'ה דל סיניוריה 
מבנה בעל שלוש קשתות 
במקור הוא שימש כמרפסת של משפחת המדיצ'י בשביל לצפות באירועים שהיו בכיכר
ומהמאה ה-19 הוא הפך לגלריית פסלים 






הפסל דוד של מיכאלנג'לו (העתק כזכור לכם) 



 קשת הניצחון  שבכיכר הרפובליקה 







 הקרוסלה שבכיכר הרפובליקה 





בכיכר הרפובליקה יש שווקים , , דוכנים בחוץ, 
 כמובן שיש עוד מקומות בפירנצה של שווקים 
אבל שם קניתי שתי חולצות , קניתי עגילים ממוכר אחד שענה לי "חמש" בעברית :-) 


כמובן שבין לבין  ישבנו גם לאכול 
הפעם נכנסנו למסעדה קצת יותר רצינית 
אני אכלתי רביולי ממולא תרד וגבינות ברוטב פטריות כמהין
ורפי אכל פיצה גדולה 

קינחנו בגלידה באחת הגלידריות 
 ולפני שעת המפגש שקרן קבעה לנו מראש 
ישבנו ושתינו קפוצ'ינו בבית קפה גיוטו  שנמצא בפיאצה דל דואומו 
כשאנחנו מחכים לשאר חברי הקבוצה 


לאחר שהתאספנו עלינו על האוטובוס
ונסענו לנקודת תצפית על כל פירנצה
בעלייה לשם עברנו דרך אזור של העשירים במיוחד 
 עם בתים וגנים יפים במיוחד 
והגענו  לפיאצלה מיכאלאנג'לו 
 הכיכר נבנתה במאה ה-19  בתכנון של ג'וזפה פוג'י
במקור פוג'י תכנן לבנות  שם מוזיאון ליצירות של מיכאלאנג'לו אבל בסוף זה לא קרה

 יש גרם מדרגות שמוביל לפיאצלה מגדת נהר הארנו 
אפשר להגיע לגבעה גם ברגל 

במרכז הכיכר על במה נמצא חיקוי של הפסל דוד  של מיכאלאנג'לו





בעת שהיינו שם התברר שפינה אחת מהמרפסת קרסה ואסור לעמוד עליה
אבל זה לא מקלקל כהוא זה את התצפית על העיר כולה 
והנה לפניכם המבנה הענק שעובר בגובהו את גבעת התצפית  עצמה
שם באמצע זה הדואומו שראינו בתחילת הרשומה
רק תראו איזה גודל הוא..
















כאן אפשר לראות את גשר הזהב - פונטה וקיו  מעל נהר הארנו 






זה הנוף מסביב  בפיאצלה מיכאלאנג'לו 

















ואין תצפית בלי איזה שקיעה 




בדרכנו חזרה למלון מנקודת התצפית 
עצרנו בסופר שליד בית המלון לקנות כמה דברים לארוחת ערב 


למחרת אנחנו אורזים ומצפינים ליעד הבא שלנו בטיול ..סירמיונה 

מקווה שנהניתם,  המשך ברשומה הבאה 

אין תגובות: